fredag 24. februar 2017

TIDENES IKEA-OPPTUR


Barna har vært på vinterferie et par dager allerede, og i dag drar vi nordover for en helgetur med vintervær. Her hos oss er det jo nærmest vår-tendenser om dagen, så bildet ovenfor er fra noen dager siden. Jeg klager ikke på dét altså, men det blir koselig med litt ordentlig vinter også, kanskje en liten hyttetur og bursdagsfest for lillemor sammen med svigerfamilien. 


Siden barna har vært på vinterferie har min mann og jeg utnyttet tiden og vært supereffektive! I går fikk vi ordnet flere ting som stod på “to-do-listen” (som forøvrig ingen ende tar). Vi holder på å ferdigstille garasjen, så vi fikk kjøpt inn de siste materialene til det. Vi var innom for å hente skyvedører til garderobe som vi skal ha på hele endeveggen på soverommet vårt. Inni skapet skal vi ha Pax, så det ble jammen meg en svipptur til IKEA også. Hver gang vi er der har mannen (som de fleste menn vil jeg tro?) en slags “kvote” med tid og tålmodighet. Jo lengre vi er der, jo nærmere vi kommer utgangen, jo raskere tømmes tanken med tålmodighet. Høres kjent ut? 

I går hadde vi altså gått runden, prøvesittet noen stoler vi skulle se på, jeg hadde fått plukket med meg både duftlys OG vanlige lys, fått prøvd det nye fancy kostebrettet (som var helt elendig å koste med, så det kjøpte jeg ikke! Ironisk nok heter produktet “Användbar”..). Vi hadde plukket garderoben vi skulle ha på selvplukken der, og var på vei mot kassen. Jeg merker at den berømte tanken nærmer seg tom, ingen trenger å si noe om det. Vi stiller oss i kø. Så spør han, ut av det blå: Vil du gå å se i billigkroken? Jeg får hakeslepp og jeg er ganske sikker på at jeg måper med store øyne. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. “Er det en test?” tenker jeg. Hva vil han at jeg skal svare? Så jeg sier: Tuller du? Men han var helt seriøs! Aldri opplevd lignende! :D Så jeg løp det forteste jeg kunne bort til Billigkroken, tok et kjapt overblikk og løp tilbake. Jeg ville jo ikke la “tanken” gå HELT skrapa tom! Vi skulle tross alt pakke det vi hadde kjøpt inn i varebilen vi hadde lånt fra Nabobil.no - et genialt konsept! Og ikke minst - det kan være en viktig lærdom i dette: La gjerne fruen løpe til billigkroken, hun er uansett kjapt tilbake. :D Alt i alt en utrolig effektiv ettermiddag og kveld, nå gjenstår bare jobben med å montere alt det vi har kjøpt, og kle ferdig garasjen. Nevnte jeg at listen aldri tar slutt? ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki