onsdag 22. februar 2017

MIN PAPPA


I dag har min pappa bursdag! Jeg er utrolig takknemlig for en trygg barndom og oppvekst, med en god pappa og mamma. Takknemlig for at barna mine har en Bestefar som alltid stiller opp og tar seg tid til dem, leker med dem, lager oppgaver, utfordringer og skattejakter etter “troll” i skogen. Akkurat som han gjorde for meg da jeg var liten jente. Og barna elsker å være sammen med Bestefar. En bestefar som aldri er sen om å ta turen over fjorden - og som sjeldent går glipp av når barnebarna er med på noe. Han har hjulpet oss uendelig mye med praktiske ting i huset og i byggeperioden, og ikke minst gode råd - vi er ubeskrivelig takknemlig for det, og vet ikke hva vi skulle gjort uten!

Min pappa har alltid åpent hus (og hytte), vi får alltid god mat og strålende oppvartning når vi kommer dit. Min pappa lærer barna å spikke, å ferdes i naturen, klatre, tenne bål, og mestre praktiske ting. Han er tålmodig når han lærer bort, han er kreativ og flink til å tegne og male! Jeg liker å tenke at jeg har arvet noe av min kreativitet fra han. Å lage de vakreste ting i tre er ingen sak for han, både leker, hagemøbler, lysestaker, bokhyller, dukkehus - for å nevne noe. Og jeg kan nærmest sende bestilling på hva det måtte være, og han fikser! Derfor har han også fått navnet “Spikkebestefar” med god grunn.


Pappa: Du er helt suveren, vi er uendelig glade i deg! Ønsker deg en strålende bursdag!

1 kommentar:

  1. Hei min kjære Kristin, takk for fine ord , blir jo rørt av dette. Men hyggelig å lese. Kreativiteten er vel dere barna som står for - dere har ho arvet alt .. både når det gjelder tegning forming og teater sang og underholdning som det alltid er spennende å følge med på. Dagen i dag har vært variert og fin. Startet med ti cm nysnø til morgenen, så kom sola og plussgradene og smeltet det meste. Lykkeønskninger har stømmet inn fra alle dere både i utland og innland. Veldig trivelig. Alltid koselig når vi treffes og gjør noe sammen med barnebarn og voksne. Mye en kan utrette med en skarp kniv og et stykke tre eller en avkappet busk fra skogen. Barnebarna er jo nyskjerrig på hvordan alt skapes og formes. Og en skarp kniv gjør jobben lettere. Ingen store skader - men et lite kutt i ny og ne ordnes med plaste så er det i gang igjen. Alltid hyggelig å være ute i naturen. Litt hus snekkering er jo også hyggelig og setter pris på å bli spurt. Ingen ting er umulig - det umulige tar bare litt ekstra tid. Takk for dagens bursdagsgave og helsing overbrakt av Elin og Thea som kom hit i kveld.. Vi treffes vel på et teateroppsett snart der mange av barnebarna er med. Det blir spennende.. Masse klemmer fra spikkebestefar - pappa og svigerfar. Thor-Aage

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki