onsdag 25. november 2015

TIPS TIL ADVENTSKALENDER




Årets adventskalender begynner å ta form! Her hos oss har vi hatt ulike adventskalendere de siste årene. Alt fra ferdigkjøpt sjokoladekalender til hjemmelaget kalender med aktiviteter. Jeg syns det er hyggelig å telle ned til julaften, men jeg har erfart at hvordan man gjør det ikke har så mye å si. Barna våre har vært strålende fornøyde med å kunne få en bitteliten sjokoladebit fra den billigste typen kalender! Så det trenger ikke være så innmari fancy det man legger opp til.

For et par år siden hadde vi en enkel aktivitetskalender, der jeg hadde skrevet opp ulike aktiviteter for hver dag i desember, alt fra pepperkakebaking til å spise is etter middag eller ha en ekstra lang lesestund før leggetid. Du kan lese mer om aktivitetskalenderen her. I år føler jeg meg på en måte litt kjip - for jeg har rett og slett ryddet på rommet til barna og plukket ut ting de har "glemt" som de skal få i kalenderen i år! Noen ting har også vært pakket bort siden vi flyttet, så jeg håper de opplever det som litt nytt likevel. I tillegg får de noen nye ting innimellom, og en liten sjokoladebit her og der. Men jeg syns at hvis jeg skulle kjøpt 2 x 24 nye ting så hadde det blitt 48 småleker som bare hadde blitt liggende å flyte, og det syns jeg vi har så mye av fra før! Så sånn blir det her i huset. Jeg pakker inn for eksempel brukte Lego-figurer, såpebobler som jeg har fylt på med hjemmelaget miks, klistremerker og hårspenner. 

I tillegg har jeg kjøpt inn noe nytt som de skal få innimellom, som fingermonstere, gele-slim-hender og liksom-tatoveringer! Jeg håper og tror at barna skal bli fornøyde med det. :)
Innpakningen har jeg passet på å gjøre enkel for meg selv: Jeg har kjøpt ferdige poser på Nille til en rimelig penge, og skrevet ut lapper med tall her hjemme. 

Sjekk ut denne posten dersom du ser etter konkrete tips til hva du kan ha i en aktivitetskalender til advent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki