fredag 1. mai 2015

TIPS TIL BARNEDÅP

..Eller navnefest - eller barnevelsignelse om du vil. :) Vi skal ha sistnevnte, og jeg har begynt å planlegge litt allerede. Jeg elsker jo å ordne til fest! Så jeg tenkte jeg skulle vise litt inspirasjon og tips til hvordan man kan orde til en slik fest! Det er jo en høytidelig dag synes jeg, der man samler familie, slekt og venner for å feire et nytt mirakel! 

Enkel og fin dekor! Heng opp små bilder av hovedpersonen, gjerne i farger som passer til den andre pynten. Det er fint å velge samme farger eller fargetoner på flere ting du pynter med, som servietter og lys. Kilde.
 
 
Billig dekor om du skal ha mange tilbords. Spar på noen syltetøyglass, kjøp metervare med blondesløyfe på en sybutikk og fest på glassene med limpistol eller tape. Kilde.


 
Jeg syns disse kjeksene er så søte! Her kan du velge form etter hva som passer. Jeg tror kjeksene heter "Sugar cookies" på engelsk, jeg har brukt denne glutenfrie oppskriften. Her kan du se hvordan du kan "fylle" kakene med glasur. Kilde


 
Girlander som er enkle å lage hvis du har kreppapir i strimler. Jeg har kjøpt mine på Ebay for en billig penge. Bilde og oppskrift på girlander funnet her


 
En annen enkel dekor er å henge opp små klær fra den første tiden. Her kan du også velge farger som passer med andre ting du har valgt til festen. Kilde



Papirgirlander som er enkelt å lage selv, eller du kan kjøpe f.eks. her. Klipp ut sirkler i ønsket farge, og sy enkelt over med symaskin mens du drar ut litt tråd mellom hver sirkel. 



Mer billig dekor er å ta vare på gamle hermetikkbokser og fjerne etiketten, så kan de brukes både til blomstervaser eller oppbevaring av bestikk. Kilde.

Håper du fikk noen gode tips! Vil du ha flere tips kan du se på min tavle på Pinterest. Se også mine andre bursdagsinnlegg. :) 

2 kommentarer:

  1. Så mye herlig inspirasjon!
    Er gøy å pynte til fest:))

    Ha en fortsatt fin helg!
    PS: giveaway hos meg - to stykker til og med :))

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Ja, jeg elsker jo å pynte til fest! :) :) :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki