fredag 27. mars 2015

FRISØR, VEKTKONTROLL OG SNØKAOS

Denne uken har det skjedd litt av hvert! Frisør, vektkontroll, barnebursdag og snøkaos! Det siste først. 

I går var det meldt ekstremt mye nedbør på Østlandet, noe de fleste fikk med seg at det faktisk ble.. For meg innebar det kjøring til skolen med tre barn i bilen. Sette seg fast på parkeringsplassen på skolen (mannen tipset meg om ikke å kjøre inn på en parkeringsplass med 30 cm snø sånn jevnt over, men til mitt forsvar var vi allerede 10 minutter for sent til skolen, og jeg så ikke at det var så mye snø der før det var for sent, det snødde jo så sikten var lik null!). Så da måtte jeg ta med de to resterende barna og GÅ til barnehagen og si ha det til mellomstemann der, så GÅ til butikken med det siste barnet på magen, for å kjøpe pølse som skolejenta skulle ha til niste på uteskolen, GÅ tilbake til skolen og legge disse pølsene på termosen vi hadde med hjemmefra med kokt vann, og så GÅ hjem med en baby på to måneder i bæresele på magen.. Det hele tok vel 1,5 time lengre enn det vanligvis gjør, og slik så vi ut da vi omsider var hjemme.  
:D Det skal nevnes at jeg sendte mannen (med spade) for å hente bil og barn da de skulle hjem. 

På tirsdag klippet jeg håret! Jeg meldte meg som hårmodell for min faste frisørsalong, Bibbis frisør. De skulle ha kurs for alle sine frisører med nye trender fra Vidal Sassoon i London. De trengte damer med hår lengre enn skuldrene, og som var åpne for forandring, men de lovte at de skulle finne noe som passet til hver enkelt. Så jeg hadde jo forberedt både meg selv, mann og barn på "det verste" - altså ganske kort hår, som i alle fall er det verste i 6-åringen sine øyne. ;) Etter å ha timet amming så jeg kunne dra alene, og etter noen timer fri kom jeg hjem strålende fornøyd! Hadde til og med fått lakket neglene mens de klippet håret mitt!

 
Her har du altså meg, alle tatt i løpet av et drøyt halvår! Helt til venstre hadde jeg akkurat fått meg permanent (også dette som hårmodell). Nr.2 med litt utvokst permanent, og baby i bæresjal. Det siste fra denne uken (også med baby på magen) - ganske stor forskjell på disse bildene! Rart hvor mye hår kan ha å si. Og tydelig at jeg har en favorittside å bli tatt bilde av!! :) 

Onsdag var det tid for ny vektkontroll og legetime på helsestasjonen for Mia (som er 2 måneder i dag - hurra!) Hun hadde gått opp 300 gram på to uker, og det sa de var bra. Legen spurte om det hadde blitt bedre med hyppigere amming, og jeg sa at hun har vært i bedre humør, men at sovingen ikke har endret seg så mye. Så da ville han henvise oss til sykehuset for videre undersøkelser - ikke så hurra.. Vi er veldig glade for at vi blir tatt på alvor, men det er ikke så gøy å tenke på det som vi evt. må gjennom der. Legen nevnte ultralyd for å se på lukkemuskelen, og sonde gjennom nesen og ned i magen for å måle ph på mageinnholdet over 24 timer. Huff.. Men vi får se hva de sier når vi kommer dit da, kan ikke ta noen sorger på forskudd. Nå venter vi på brev i posten med innkalling. 

Onsdag hadde vi barnebursdag for Tobias som blir 5 år på mandag! 21 barn pluss noen voksne betyr full rulle! Mer om det i et eget innlegg. Ble mye skriving i dag, sånn er det når jeg ikke går skrevet litt hver dag. 

Håper du har hatt en god uke, og at helgen blir minst like god!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki