onsdag 19. desember 2012

TO HUS, TETT I TETT








Flere juleting kommer så smått på plass her i huset. Pepperkakehus syns vi er en koselig tradisjon, og her er årets to mini-hus som jeg fikk tatt bilder av i helgen, mens det snødde som verst ute! Ettersom 50% av familien spiser glutenfritt er selvfølgelig det ene huset nettopp det, mens det andre er vanlig. 

Jeg ser så mange flotte pepperkakehus rundtomkring, men den fineste, snirklete glasur, men det har jeg aldri fått til! Kanskje til neste år..? Det er lov  håpe. :) Tror jeg må ha mer flytende glasurmiks? Tar gjerne i mot tips fra noen som får det til! 


Denne uken er vi rammet av sykdom, jeg var sengeliggende i begynnelsen av uken, og nå er det min kjære som har fått det. Når ungene holder seg friske, og så lenge vi er friske til jul, så skal vi ikke klage så høyt! Julen kommer uansett, så får vi bare prøve å få gjort unna det aller viktigste, og spare alt det andre til neste jul. Og huske å begynne tidligere med forberedelsene! Det er så mye koselig jeg har lyst til å gjøre som jeg føler jeg må nedprioritere for det som MÅ gjøres akkurat disse dagene. Men sånn er det vel når man har blitt voksen? *blunkesmilefjes* 
Ønsker deg en fin førjulsuke! 

9 kommentarer:

  1. Syns husene dine er kjempesøte! Ingen grunn til å føle du skulle gjort noe annerledes. God bedring til de voksne. Det blir jul uansett hva man får gjort og ikke. Heldigvis :) god jul til dere!

    SvarSlett
  2. Så søte hus dere har laget! Det var finere på bordet enn et stort :-) Den ideen låner jeg. Håper familien holder seg friske til jul. God jul til dere :)

    SvarSlett
  3. I want to move in!!!! :)

    Juleklem,
    Vicky

    SvarSlett
  4. Så lekre pepperkakehus da!! Flink du/dere er :-)

    Tenkte å ha pepperkakehus iår vi også, men det ser ut til at vi er for sent ute, da vi er fullt opptatt frem til julaften nå. Forhåpentligvis får vi bygget et eller to i mellomjulen :-)

    SvarSlett
  5. Nydelige pepperkakehus,her har me ikkje laga for får det aldri til så det blir ingenting,kjempefint du har det:)
    Klem

    SvarSlett
  6. Så søtt med 2 hus tett i tett sammen, og fint pyntet :)
    Jeg bruker melis og eggehvite blir så bra.
    Håper dere kommer dere alle sammen til julen, bedre å få det før enn i jula ;)

    Ha det fint
    Janne

    SvarSlett
  7. Heia Kikki!
    Kjempesøte hus, jeg synes da absolutt du har vært flink med glasuren!:) Så kjipt at dere har blitt/vært syke, men da får vi bare satse på at dere kommer dere til den store dagen! Ikke noe gøy å være skranglete i formen når det er såpass mange ting som må fikses. Selv er jeg veldig bra i rute, har med vilje prøvd å gjøre unna det meste tidlig i uka. I morgen reiser jeg hjem til Hadeland, det blir bra!

    Kos deg med noen av forberedelsene også da, selv om det kan bli stress ;)

    Satser på at jeg får anledning til å titte innom her en gang til før jul, men hvis ikke ønsker jeg deg en kjempekoselig jul!

    Klemmer!

    SvarSlett
  8. Skulle gjerne spist et par hus tett i tett merker jeg... :P
    Det er mye sykdom ut og går nå, men 11 tantebarn har vær nede etter tur med både omgangssyke og feber, men det ser ut til å bli bra til jul, og det er jo viktigst! ;)

    SvarSlett
  9. God jul og godt nyttår ønskes deg og dine! Blogghilsen fra Ellen.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki