lørdag 15. oktober 2011

KJØKKENHYLLE

På kjøkkenet har vi masse skapplass, vi har faktisk fortsatt mye ledig, til og med etter å ha fått alt finservise og bestikk i skuffer og skap - luksus! Ved siden av alle skapene har vi hatt en tom vegg hvor jeg syns det hadde vært fint å hatt litt farge. 

Det var faktisk svigermor som gav meg idéen - "Du har jo så mange fine kopper og ting, så du burde hatt en hylle og vist de frem i" sa hun. Og det syns jeg var en super ide! 

Innholdet i hyllen er ikke så veldig gjennomtenkt, jeg måtte bare prøve hvordan det var å putte noen nydelige Mumi-kopper inni der! Tenker at jeg må fargekoordinere litt etterhvert.. (Og jo mer jeg ser på og jobber med bilder av huset med denne litt for gule fargen på veggen - jo mer sikker blir jeg på at jeg må male - helt HVITT.. Det er bare et spørsmål om tid - og det er det jo ikke overflod av akkurat nå.. :)) 


Utenfor et av kjøkkenvinduene kan vi skimte en steingard mot parken som er vår nærmeste nabo på denne siden. Syns den er så sjarmerende! 


Her var utgangspunktet, et gammelt skap. Kjøpte det for 20 kroner på loppis. Tok av døren, sparklet igjen hullene, og malt i fargen Chi. På baksiden var det et veldig rart patent på oppheng, kun store, lange hull som var borret på skrå oppover i treverket. Men svigerfar fikset - så jeg kan takke både svigermor og svigerfar for at denne hylla nå er på plass! 


Håper dere har en fin helg - og tuuusen takk for alle fine kommentarer dere legger igjen! ♥ Nå er det kveldsjobbing på meg! 

7 kommentarer:

  1. Det ble veldig flott! Godt jobbet, både du og gode svigerforeldre ;)
    Heldig du er som har så fin utsikt fra ditt vindu.
    Her jobber det også med noen åpne kjøkkenhyller omdagen. Blir spennende med nye hyller til fin serviset.

    God helgklem fra Mumsi

    SvarSlett
  2. så fint det ble, jeg så forresten at kitchn hadde noe tilbud på mummi krus for tiden..stod i nyhetsbrevet deres :) *♥*

    SvarSlett
  3. Hei Kikki! Hylla ble helt super på veggen, og krusene er utrolig sjarmerende! Sønnen min ønsker seg et slikt krus, tror jammen han skal få et...Følger deg videre! Fin søndag og klem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Det blei jo kjempefint! Koselig å vise fram alle de fineste koppene sånn. Syns ikke det gulhvite er så galt på bildene. Men skjønner veldig godt at du vil kvitte deg med den. Vi hadde gulhvitt i alle rom da vi flyttet inn, men har malt lysgrått i stedet, og er kjempefornøyd.

    SvarSlett
  5. Fineste-fine Mummi-koppene, mine abolutte favoritter her hjemme! :) Godt at de fikk så fin hylle, slik at de fikk komme til sin rett! :)

    SvarSlett
  6. Så fint det ble da :)
    Ha en fin ukestart!

    SvarSlett
  7. Så fint du har det. Jeg skal ha opp en hylle til kaffekoppene våre, men finner liksom ikke den perfekte hyllen :-p

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki