lørdag 11. juni 2011

FINN-DIN-EGEN FIDUCIA

På mange blogger rundtom har jeg sett den berømte Fiducia-vasen fra Louise Campbell. Og jeg syns den ser superfin ut på alle bilder! Men jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg hadde blitt strålende fornøyd med en i mitt hus..? Er det mange av dere som leser her som har den?


Jeg syns den virker litt "stor", i tillegg at den koster endel og jeg pleier ikke bruke så mye penger på "pynt". Pluss at jeg ikke har blomster så veldig ofte, så den ville mest sannsynlig stått tom store deler av tiden. :) 


Mitt alternativ er min egen samling av vaser i farger som jeg liker! 
Små i størrelsen, fine også uten blomster i. 


De spraymalte vasene jeg viste i et tidligere innlegg har fått bli med i det gode selskap. 



De andre vasene er fra loppis og en tysk bruktbutikk. 




Her har vi besøk av svigermor og svigerfar i helgen, og vi storkoser oss, både store og små! Vi har vært på kjøpesenter og handlet litt sommerklær, løpt hjem i plaskregn, spist taco og hatt pavlovafest med kake som svigermor har laget - nydelig! Oppskrift på Pavlovakake finner du her


I morgen håper vi på finvær og en tur ut i skogen. Jeg skal også hjelpe en venninne å pynte til en barnevelsignelse som skal være på mandag, hvor jeg og min kjære skal være faddere. Det blir koselig. 


Ønsker alle en fin langhelg! 

14 kommentarer:

  1. kjempefine var de!!!
    love!
    ha en fin langhelg du og
    klem Tone

    SvarSlett
  2. Synes den vasen passer godt inn hos mange andre...
    Selv sliter jeg litt med den gule fargen! Hadde den vært mint hadde jeg nok elsket den ;)
    Men din personlige vri gjør samme nytten og var veldig fin.
    Per i dag er den ikke på ønskelista mi, men kan vel aldri si aldri!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Kjempe flott! Alle kan kjøpe en vase, det skal mer til for å sette sammen noe selv:) Derfor er dette mye kulere!

    God lørdagskveld til deg
    Klem Ellen Louise

    SvarSlett
  4. Det var nesten kulere enn fiducia vasen, og mye mer personlig :) God helg!

    SvarSlett
  5. Foretrekker din versjon jeg ;-)

    SvarSlett
  6. Enig med deg. Synes vasen ser flott ut hos mange andre, men den passer ikke inn hos meg. I hvertfall ikke etter at jeg har sett den "live". Men ditt alternativ var kjempe fint, enda finere enn Fiducia´n synes nå jeg! :)
    Kos dere med besøk, skogstur (krysser fingrene for litt bedre vær i morgen) og barnevelsignelse på mandag!
    KLEM

    SvarSlett
  7. Åh - så moro at flere har tenkt litt som meg og at dere liker min versjon!! *smiiiler*

    SvarSlett
  8. ...Kul versjon av designervasen ;)
    Vi var så heldige at vi fikk den i innflyttings gave da vi flyttet til det nye sukkertøy for øyet hjemmet, og jeg ELSKER den!

    Et fantastisk design, et blikkfang og en vakker vakker vase/lysestake :)
    ...det jeg liker godt med designet er at man trenger ikke å bruke vasen sammen hele tiden, man kan dele den opp og ha den litt rund omkring da den har magneter som holder den sammen :)

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  9. Superfin! Mer original enn originalen! Jeg nekter å bruke så mye penger på pynt, mye gøyere å finne noe brukt og billig.

    SvarSlett
  10. Jeg har heller ikke Fiducia på ønskelisten, selv om jeg synes den er fin, har et genialt design og konsept så er den ikke helt meg.
    Din variant er mer min stil, bare med litt andre vaser. Kanskje jeg lager en variant etter vi har flyttet inn i den nye leiligheten vår :) *♥*

    SvarSlett
  11. Så lurt å spraymale vasane!

    Hadde forresten tenkt å sende deg ein mail ang. shorts, men fann ikkje e-mail adressa di...mulig at det var eg som ikkje leita godt nok... Men send meg ein mail, kan sikkert sy ein til deg :-)

    SvarSlett
  12. Så morsomt å få så mange tilbakemeldinger på denne! Hadde nok ikke sagt nei takk til en Fiducia hvis jeg hadde fått det altså, men jeg er nok enig med KROnPRINSESSENE at hadde den gule vært i mint i stedet hadde det vært ennå mer digg!

    SvarSlett
  13. den var fin
    man tager hva man haver
    den ble jo flott
    hvem trenger å punge ut mange hundrelapper på Fiducia? :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki