fredag 3. desember 2010

JUL I STUA

Jeg slenger meg med på NIB sin utfordring denne måneden også, tema er "Jul i vårt hus", nærmere bestemt stua hos oss. Ble mange bilder her, men var liksom greit å gi et lite overblikk også! 




Jeg prøver å pynte til jul rundt den 1. desember, i år ble det litt før, for måtte jo ha litt julestemning til første søndag i advent. 




Tidligere har jeg vært veldig fan av rødt og hvitt, men i det siste har jeg blitt veldig glad i fargerik jul! Men så hadde vi jo mest julepynt i rødt, og jeg er ikke typen som kvitter meg med alt og kjøper nytt, så det har blitt noen mer fargerike innslag innimellom det røde i år. 


Trollhassel med diverse pynt, nytt og gammelt.


Hvorfor ikke turkise adventslys? Jeg måtte spørre på butikken om de hadde denne fargen, og da gikk hun og fant de fram fra bakrommet til meg - tydeligvis ikke så populær farge nå i disse juletider.. :-) 
Nummerene har jeg printet ut og klippet ut selv, og dekorert med glitter etterpå. Festet de til lysene med å surre rundt med rød metalltråd. Jeg liker at ting er litt hjemme-mekka, ingen andre som har helt lik adventsstake som dette i alle fall, og det er jo noe av sjarmen. 


Svibler på rekke, denne er også veldig hjemme-mekka. Kjøpte svibler til kr. 10,- på Mestergrønn, pluss litt jord og mose og noen perler - vips - min egen vri på juleoppsats. Kurven fikk vi i gave flere år tilbake. 


Sofakroken. Noen røde puter er kommet inn, og adventskalender på veggen er på plass. 


På bordet, til venstre er julestjerne fra Mestergrønn, julekuler på salg etter jul i fjor oppi en kopp fra Fretex, også min egen oppsats. (Føles litt rart å kalle det en "oppsats" for det er jo strengt tatt bare en blomst, litt mose og noen kuler oppi, men i mangel av et bedre ord..) 
På brettet er det en salig blanding: sølvkuler fra Mestergrønn i fjor, lysestake som er arvet, reinsdyr/hjort-lysestake kjøpt på Pentik på Glassmagasinet her i Oslo, små lysestaker fra IKEA og Kremmerhuset. Egentlig veldig lite nytt når jeg ser gjennom bildene. :-)


Snøkule fra Europris til kr. 19,90. Denne er Milly sin, men får være med som pynt på bordet. 


Masse spennende, små og store pakker! Kalender fra Ad hoc. 
Gavepapir til kr 1,- på Nille!


Kvist funnet på bakken i skogen har fått seg en god skrubb og vask og gjør jobben som oppheng for kalenderen.






Og så "multimedia-avdelingen" til slutt! Ser nå at vi fortsatt mengler å få satt opp list som skjuler ledninger fra TVen og ned, oppdraget er notert. Rart hvor "blind" man blir på ting man bor med hver dag. 




Over TVen henger følgende tekst i rammer: 
Det hele begynte med at vi hang opp små huskelapper (som å søke om barnehageplass) her, så kom "Husk: legge seg tidlig!" og siden har det kommet opp et par til - vi får se om huskelappene utvides etterhvert som ting dukker opp som vi må huske. Nå skal det sies at det ikke er en umiddelbar suksess, spesielt ikke den med å legge seg tidlig..


Syns ikke det er så lett å få til denne fargerike julen så fint som jeg vil, men greit fornøyd må man vel være. Vi koser oss i alle fall her! 


Blir uansett så inspirert av masse fine bloggere der ute med masse fin julepynt, se for eksempel på disse - Tinteriør, Gun Hip, Huset i Husvik, Lille Villa VinnordWhite as linen
Nydelig! 


Fortsatt god helg! 

6 kommentarer:

  1. Hei du :) Tusen takk for superhyggelig kommentar inne hos meg. Og kjære deg, det gjør da INGEN ting at du linker til innlegget mitt! Det er jo bare SUPERKOSELIG! Glad jeg har inspirert deg ;)

    Liker veldig godt den fargerike julen din forresten!!! Fikk litt Disney følelse og der er lik "YES" :)

    SvarSlett
  2. Hei du :)

    Så koselig at du linker til julepynten min - nå ble jeg glaaad nå :)

    Enda bedre var at jeg fikk masse inspirasjon her inne hos deg - blant annet klikket det en liten idé i hodet mitt når jeg så hva du har på veggen. Tusen takk :)

    Titter innom igjen jeg!

    Klem T

    SvarSlett
  3. Så gøy å se julestua deres! Dere har det så gjennomført og stilig, både når det er jul og ellers. Leken og kreativ stil. Her er jeg veldig sart i stilen også når det kommer til julepynt. Det går mye i duse toner og natur med innslag av rødt, men du inspirerer til å tørre litt mer sprell :-)

    SvarSlett
  4. Heidu! takk for hyggelig besøk : D
    Fin julekalender, den likte jeg kjempegodt. Men best likte jeg nok huskelappene. Kjenner igjen "aldri gå tomhendt" - hos oss kaller vi det nyttebæring...

    Følger deg videre, jeg!

    SvarSlett
  5. Hei!
    Visste ikke at du hadde interiørblog, så kul!
    Liker din fargerike stil. Veldig personlig. Digger den ideen med de rammene;) Lykke til med bidraget!
    Klem manu

    SvarSlett
  6. Jeg liker stuen din. Veldig fint pyntet. Sånn fargerik og livsglad!!

    Ha en fin uke.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki