mandag 4. oktober 2010

FAVORITT-LOPPE

NIB har utfordring i oktober om å vise det beste loppefunnet! Masse inspirerende å klikke seg videre fra i dette innlegget


Og her kommer min favoritt-loppe! Min første egne lille oppussingsjobb var det faktisk, den var ganske sliten da den ble med meg hjem fra loppemarkedet. 


Slitne, gamle puffen. Med rester av klistremerker på siden. Vi hadde lenge lett etter oppbevaring til leker på stua og jeg så potensialet i denne skranglekassa her. Den ble min for 50,- kroner! 



Sluttresultatet er jeg veldig fornøyd med. Måtte ha et litt "lekent" stoff på toppen ettersom det tross alt skulle være leker oppi, samtidig som det skulle passe inn på stua. 



Herlig attitude. Bamsen heter "Ape-Lars" og er min gamle følgesvenn fra barndommen - den har til og med vært med meg til Afrika! I de senere år har andre prøvd å overbevise meg om at Ape-Lars egentlig er en hund, men jeg er fortsatt ikke helt overbevist.. Hva mener dere? 


 Masse plass. Lettvint å kunne slenge alle leker som ligger og flyter oppi her. 





Flere favoritter samlet.  


Silje i vogna og Ape-Lars på puffen. 




Lille Silje med den finurlige sveisen, som er en av følgesvennene til min datter. Arvet dukkevogn fra Brio, sengetøy har jeg sydd selv fra restestoff og et gammelt dynetrekk. 




I samme slengen tar jeg med bildet som henger over puffen på bildet - en ramme fra IKEA med selvlaget kunst av meg, fra diverse tapetprøver og annet skrot.. Veldig personlig og "symbolsk" innhold til vår lille famile. 


Mer om oppussingen av favoritt-loppe-puffen kan du lese her


Mine siste loppefunn kan du se her, plant annet et nydelig, retro putetrekk! 

7 kommentarer:

  1. Har sett puffen din i et innlegg før, og digger den. Synes den ble knallfin etter at du fiksa den. :)
    Veldig fine de bildene du har laget også. Liker godt når man får en personlig symbolikk i bildene. Det blir den flotteste kunsten om du spør meg! :)

    SvarSlett
  2. Kul puff, liker den. Men de bildene, de digger jeg! Utrolig stilige!

    SvarSlett
  3. Hei og hopp :)

    ...Tror dette er første gangen jeg besøker deg her, fant deg via nib.

    Måtte dra litt på smilebåndet da jeg leste at dette var et av dine første oppussings prosjekter, dette fordi jeg har en helt lik puff, som også var MITT første oppussings prosjekt*ler*

    Morro :)

    Masse lykke til i utfordingen :)

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  4. Jeg ser så absolutt en hund, og ikke en ape. ;)
    Puffen ble flott den, og litt ekstra sprek med stoffvalget. Fine bilder også! :)

    SvarSlett
  5. Takk altså, dere sier så mye fint, alle sammen! :-)

    SvarSlett
  6. Takk for veldig koselig kommentar hos meg. Tegningene mine har jeg mest laget til venner og familie, men har jo lekt med tanken på å selge de. Jeg elsker å tegne, men er jo usikker på om noen vil ha de da vettu :) Jeg har en haug meg "wannabea" tegninger. Kanskje jeg skal lage et innlegg med de...
    Likte så godt det teppe som du hadde i et tidligere innlegg. Kjempefint.

    SvarSlett
  7. Så utrolig fin puff! Flink du er. Digger stoffet med bilder. Jeg har det i lilla og blått! ;)
    Kunsten du har lagt var også smashing! Flink du er!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki