lørdag 11. september 2010

LEKEPUFF

I jula i fjor hadde søstrene mine og jeg en jentedag i Tønsberg, fri fra menn og barn! Veldig koselig. I tillegg til en tur innom den nydelige butikken 13 var vi også innom et loppemarked og jeg fikk med meg denne puffen hjem:


Trengte litt omsorg. Ikke akkurat strøken...


Men jeg så potensialet, og vi hadde lenge lett etter en oppbevaring for leker på stua, så derfor ble denne med meg hjem! For usle 50 kroner! Var litt spent på hva Gunnar kom til å si når jeg drasset med meg en sliten, gammel puff hjem, men han tok det heldigvis med fatning. 

Så denne puslet jeg med i flere uker, vasket og pusset, fjernet trekk og nagler. 


Tok ikke så mange bilder undervegs, men her er noen korte glimt.

Ferdig malt. Mangler bare pute og stoff.


Ny pute. Og inner-stoff på plass.


Ferdig! Måtte ha et litt "lekent" stoff ettersom det tross alt skulle være leker oppi. Samtidig måtte den jo passe inn på stua også sammen med alle de andre tingene våre. 



Har funnet ut at neste møbel-prosjekt skal være mer mot sommeren, det var litt kaldt å stå ute og pusse i minusgrader..



Sydde også et par nye puter i samme slengen:
Biler. Og grafisk mønster, stoff kjøpt fra Etzy


Rosa bil-pute. Og spraglete crazy-pute i bakgrunnen. 


En annen ting som ble med hjem fra loppemerkedet i jula var denne kassen:


Gammel og slitt. Men god som gull - og skal få håndtak på siden.





Skikkelig kul. Sprængstoff-kasse!

I dag prøver jeg lykken igjen på gamle trakter, har nemlig tenkt meg på loppemarked på Lilleborg skole på Torshov. Skal ikke ha noe spesielt, men er jo morsomt å bare kikke også? Så kan det nok hende jeg tar med meg noen smålopper hjem.. 


God helg! 

3 kommentarer:

  1. Så kul puffen din ble :) Jeg digger soverommet ditt :)Kommer tilbake for å se på hva du fikk tak på i loppemarkedet :)

    Ha en fin fin Lørdagskveld :)

    SvarSlett
  2. Takk for kompliment! Ble noen smålopper med hjem, skal få lagt ut bilder av de i løpet av uka, må bare skrubbe og vaske litt først.. :-)

    SvarSlett
  3. Så fin puffen ble. Elsker selv å pusse opp ting. Blir liksom et mer personlig preg på møblene da.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki