torsdag 17. januar 2013

KANINKORT - LAG EGNE GAVELAPPER











I helgen var jenta vår i to bursdager, og vi ga bort en bok og en kaninlampe som vi også har en av på jenterommet. Da syns jeg det var morsomt å lage egne gavelapper, med kanin på! Og jeg syns de ble så søte at de kommer vi til å bruke flere ganger. Mulighetene er jo nesten uendelige, jeg skal nok prøve med andre dyr senere. :)
De er superenkle å lage, du trenger bare ha en printer og litt tykt papir. Bildene har jeg funnet på nett. Etter at de var printet ut klippet jeg rundt kanten på bildet, syns formen ble morsom på denne måten. Bildene jeg valgte hadde hvit bakgrunn, så kaninen kommer ekstra godt frem.

Pakken var ferdig pakket inn da jeg begynte å ta bilder, men fireåringen syns kanskje den var litt kjedelig, så hun bidro med litt teip og svart blyant. Syns det ble fint jeg, personlig og sjarmerende i alle fall. :) Jeg prøver å være flink til å la ungene være med på å lage ting, og ikke si "nei" når de ønsker å prøve ut noe nytt og kreativt. Selv om pakken kanskje ikke ble helt slik JEG hadde tenkt til slutt, så var jenta vår strålende fornøyd med å levere fra seg denne! 


Kanskje dette er noe du kan prøve deg på til neste bursdagsgave? 

PS: Kikkis planet har blitt nominert i kategorien "Mest kreative mammablogg 2012" hos Foreldremanualen - om du liker bloggen min og syns jeg fortjener en stemme der blir jeg veldig glad og takknemlig! :)  Takk til alle som har stemt! 

PS II: Dette tipset - Kaninkort - har vært i Rom123 som en av "Leserenes tips", gøy! 

14 kommentarer:

  1. Kjempesøte kort! God idé:-)

    // Beate

    SvarSlett
  2. Så utrolig søte!
    Kjempe idee!!!

    Finfin torsdag til deg :-)))
    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  3. Herlig med den personlige "tutchen" !
    4 åringen har virkelig sansen :)
    Stemmen min går til deg.

    Ha det fint
    Janne

    SvarSlett
  4. Nydelig! Jeg liker også å la ungene besteme. De kommer meg gode creative ideer ganske often.

    Klem
    Vicky

    SvarSlett
  5. Supersøte! Du er så flink og kreativ! :)

    SvarSlett
  6. Superskjønne,heilt fantastisk:)kreative du og stemne skal du få søte deg:)

    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  7. Så kreativt, supersøtt og ikke minst enkelt! :) Gratulerer så mye med nominasjon!! Velfortjent!

    Fin torsdag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  8. Så lurt! De blei jo kjempesøte :)

    SvarSlett
  9. Så herlige lapper! Liker at barna for utfolde seg og være kreative på egen hånd :-) Lykke til med kåringen. Heier på deg :)

    SvarSlett
  10. De ble kjempefine og takk for en god idè :-) Grattis med nominasjon og vel fortjent!

    SvarSlett
  11. Sååå søte!! Toppers ide:) fin kveld til deg

    SvarSlett
  12. Åh, så søte! Og gratulerer med nominasjon, så stas! :)
    Håper du nyter helga, det gjør jeg! Stor klem!

    SvarSlett
  13. for en fantastisk ide!! så søt!takk for at du deler med oss:)
    klem Cathrine

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki